fredag 21 juni 2013

Nu kommer han!!!

Som jag har väntat och längtat och sett fram emot denna dag. Nästan så jag känner mig lite nervös. Det har ju liksom gått så lång tid utan att jag vetat, men nu är det dags. Känner mig som ett barn dan innan julafton. Men nu, nu så :)

 
Inatt ska jag drömma om honom, inatt ska jag äntligen få reda på vem som är min blivande man. Lycklig som få. Pirrig som få.

Snart ska jag ut och springa över gärdsgårdar och plocka en bukett med sju sorters olika vilda vackra blommor att lägga under kudden. Har insett att det inte funkar med köpeblomster eller blommor som nån annan plockat, utan ansträngningen MÅSTE uppenbarligen ligga hos mig...
Vet ni hur mycket läskiga kryp som bostätter sig på ängar med högt gräs och vackra vilda blommor??? Vet ni hur många fästingar eller andra snuskiga kryp som kommer krypa längs mina ben för att hitta en plats att bita sig fast? Krypen, med käftar stora som dasslock och säkert 30 cm mellan ögonen.
Men vet ni, de gööör liksom inge, för det är det värt. För imorrn kommer min blivande man på sin vita springare med en ukulele över bröstet och en grön mantel med alla mina sju vackra vilda blommor inbroderade. Han kommer ställa sig under min balkong och kommer sjunga "vill du plocka körsbär i min trädgård" o jag kommer stå där och titta på honom med tindrande ögon, lycklig, för jag vet att han kommer plocka bort varenda fästing jag har och jag kommer aldrig behöva springa över de sju gärdsgårdarna igen...

Funderar lite på vad som gått fel förut. Kanske är så att tidigare år har jag gett upp redan vid sex...sorters blommor, kan vara därför jag inte drömt om han. Gör om, gör rätt. X-e gången gillt... ;)

Glad midsommar fantastiska vänner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar