söndag 18 maj 2014

vem beställde regn??

Nä se det här har inte jag betalat för!!! Kan man reklamera regn?
Vaknade o saknade solen,  kändes småkallt under täcket.  Som ett grått lock bakom gardinen, kollade yr.no och insåg att den här dagen inte skulle bli en sån jag betalt för och önskat mig...REGN och mulet skulle Mallorca bjuda på.

Nåväl, det är ju fortsatt semester. Stora killen och jag gick och handlade frukost. På vägen dit mötte vi en kvinna som matade en massa katter. Det verkar som finnas en del utan ägare...Känner man mig så vet man att jag ibland har en översocial ådra så självklart började jag prata med kvinnan. Blev chockerad då hon berättade att det inte var tillåtet att mata kissarna, även om hon såg det som ett av hennes missions. Hon berättade att om herr konstapel ser henna kan hon få böta 600€. 600€, för att man är snäll??? Nä fy farao, tack o lov att det finns såna fina själar som hon och att hon vågade trotsa herr Konstapel o reglerna :)

Oavsett väder så nog sjutton ska det ätas frukost på ballisen, så även idag. För att få sällskap ut på promenad så mutade jag med glass.  Regnet började inledningsvis rätt duggigt, små droppar för att sedan bli lite mer intensivt. Eftersom bada oftast känns varmare när det regnar så tog vi oss till poolen. Jag agerade som en obstinat tonåring,  jag skulle minsann INTE bada. Trots tjat. Även om det såg rätt mysigt ut och vi hade den stora poolen helt för oss själva men som vuxen tänker man ju ett steg längre.  Hur mycket jag än ville,  så ville jag absolut inte gå hem frusen i kalla kläder. Mycket riktigt, varm mamma fick värma kalla killar på vägen tillbaka :)

Tror jag är världens bästa i deras ögon idag. De har väl aldrig fått spela så mycket som idag. Tack och lov för wifi :)

Ett parti Yatzy hann vi med storkillen o jag. Kändes som det gick dåligt så jag gav upp, strök Yatzy,  två slag senare fick jag yatzy o insåg att jag gick minste om mina 50 poäng. Storkillen jublade. När spelet var klart fick han äran o räkna ihop poöngen och kom sedan leende med lappen, där stod med stora bokstäver
-Grattis Mamma!!!
Kul, log o kände mig rätt glad tills ungen trycker upp lappen o ber mig läsa den andra raden. I min värld läser man bara det viktigaste...
-du förlorade bara med 29 poäng...

Jag tar han nästa gång! ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar