torsdag 7 februari 2013

Tokig Torsdag

Ett enda nyårslöfte i år och det var just tokig torsdag. Varannan torsdag skulle det göras något kul utanför hemmet. Årsplanen gjordes på Malmen vid vårt första tokig torsdagsbus.Allt för att underlätta resten av året och för att inte missa någon torsdag. Ett ganska bra nyårslöfte, torde vara rätt lätt att hålla.

Så kom dagen D, idag. Tokig torsdag och väninnan hade fått förhinder. Paniken i kroppen när jag insåg att löftet inte skulle kunna hållas fullt ut. Skulle jag ut på bus själv eller hur skulle jag få till denna kväll?

Så ringer min fantastiska väninna och hennes ännu mer fantastiska barn har sagt att det är okej.

-Mamma, du kan åka iväg en stund.

Glädjeskutt! Tokig torsdag blir av!!!

Heron here we come (ja vi körde snabb o enkelvariant eftersom väninnan behövde komma hem lite halvsnabbt…) …men hur det än var så hann vi ändå med en viss sms förberedelse…ja för lite pepp…

Jag: Du o jag på Heron Bejbi :)

Hon: Nice…:)

Jag: Grrr;) När ses vi och vad vill du jag ska ha på mig ;)

Hon: Vi ses utanför Mio kl 19, jag har svart lackkorsett och strumpbyxor…

Jag: Jag har platåskor med hög klack, nitbeklädd. Till detta ett par stringtrosor i nät och över detta ett par chaps i mocka. Till detta en midjekort skinnjacka och en bh i metall. Som accessoar ett nithalsband.

Jag tar en rosa neonfärgad handväska så du lätt känner igen mig.

Hon: Grrr…Shit vad Nice…

Jag: Asså, egentligen passar inte den rosa neonfärgade handväskan till outfitten. Ok om jag hoppar? Känner du igen mig ändå tror du?

Hon: Näää, nu har ju jag tagit fram mina finaste kläder osso. O jag tänker att det är stor chans att du får tag i en svart man i de där kläderna…:)

Jag: Hahahaha ok väskan blir med

Väl där kände vi knappt igen varann…märkligt vi hade bangat båda två. Stod där med våra vanliga kläder och såg sådär förväntansfulla ut som vanligt. Tokig Torsdag! Vi valde ett av de typ två fik som finns att välja mellan och valde bord med omsorg. Lite avskilt, lite överblick. Vi hade stenkoll på omgivningen. Städade som få satt vi och hade en mysig fika med kaffe och paj och med härligt många skratt, självklart med tårar, det hör liksom till när vi ses :). Folket runt i kring anade nog inte vad vi pratade om eller vilka ämnen som idag avhandlades…

Ser redan fram emot nästa tokiga torsdag, den kommer rocka mest :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar