tisdag 28 april 2015

usch för tåg, usch

Nu jävlars kära vänner. Nu ska jag gnälla, gnälla som fan till och med. För jag e sååå grymt less. Nu är ju jag av den åsikten att man inte gnäller i sociala medier eller liknande för det ofta trissas upp o eskalerar. I min värld mår vi bättre av lite barnsligt dravel som kan roa eller få nån att dra på mungipan lite. Blir som roligare då.

Ingen regel utan undantag. Idag är jag värd att få gnälla. Som fan. Nu har jag valt ett jobb som ligger dryga timmen bort. Självvalt så resvägen gnäller jag inte om. Men denna sketna värdelösa tågtrafik som i tid o otid inte fungerar är ju under all kritik! Mitt sketna busskort är ju inte värt ett skit när det ändå inte går några tåg o går de, ska de samsas med åttahundrafemtiotåg samma tid på ett spår... Vääääärdelööööst! Inställda tåg, strömavbrott, ingen aning, växelfel. Junk, junk, junk. Jag skiter högaktningsfullt i felen men de gör att jag inte kan lita på SL, lita på att jag kan hämta barnen, komma i tid till jobbet. Datorn måste med hem för att det kan eventuellt kanske vara så att det inte går nån trafik dagen efter så jag måste jobba hemifrån. Tack o lov att jag har en sån förmån o på så vis ett rätt ovviktigt jobb. Förstå en narkossköterska med inbokad operation. Vad säger en sån? Förlåt att jag e sen???

Näe imorrn ska jag slita på Stockholms vägar o förstöra vår fantastiska natur, för jag vill vara säker på att komma till jobbet i tid!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar