onsdag 29 april 2015

Fly för en stund, så mår man såååå mycket bättre sen

Sitter just nu på fullsmockat tåg. Tacksam för min sittplats. "Bewitched, bothered and bewildered "i lurarna och plötsligt flyr jag.

Plötsligt sitter jag på en uteservering med ett glas rosé på bordet framför mig, musiken i bakgrunden och horisonten får mig avspänd o jag lever här. I nuet, i det fiktiva nuet. Känner gräset under fötterna o doften av värme. Bara en strand och en strandpromenad som skiljer mig och havet åt.

Glada turister passerar, vissa motionerar, några fotograferar, en massa barnfamiljer stojar och några förälskade par som alla omedvetet delar av sin energi. Och här sitter jag mitt i alltet och bara sippar, njuter av den låga pulsen och är. Musiken i bakgrunden gör sitt till.

Bartendern i dreadlocks och surfkläder frågar om vi önskar något mer. Vill inte gå. Inte ännu. Beställer in en kaffe. Ser på horisonten. En segelbåt som sakta tar sig mot solnedgången samtidigt som solen speglar sig i havet. Så magiskt, så härligt. Semester.
 
Det är där jag tankar och spar dessa till mindre bra tillfällen när jag behöver fly verkligheten för en stund. Så grymt. Leende närmar jag mig stan, ett soligt stan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar