fredag 25 november 2016

Storhetstiden är över! Jag, en bonde...:)

Fick en av de bästa kommentarerna på länge häromdagen.
-Hur gammal är du Anna, 35?
Nästan så jag ville omfamna min goa gamla kollega. Ja, jag vet. Nu tänker ni, han var inställsam o ville busa men ni har sååååå grymt fel. För det fanns som inga baktankar, han hade bara extremt god syn:D

Nåväl, jag behövde nog kommentaren som en liten egoboost. För det är liksom nåt som händer efter 40, 41 o 42 ska vi inte tala om. Bäst före var ju för länge sen....

Minns en tid när jag lite nu o då fick höra att jag var lik Nicole Kidman. Då gick man hem hos folket minsann, det var låååångt innan bäst före ;). Nu tycker jag i och för sig inte att hon e sådär grymt fin o tror väl mest det handlade om att hon oxå hade rött krulligt hår. För den där slanka kroppen o näpna ansiktet hade jag allt en rätt stor saknad av.,.

Sen vill jag minnas den där karln på krogen som nog trodde han gav världens komplimang när han ansåg att jag såg ut som den animerade globögda flickan i filmen Modig. Kändes sådär. Håller nog fortfarande på o bearbetar den. Herregud...
Sen var det visst nån annan snäll man som skulle vara rar o tyckte jag såg ut som en filmstjärna. Jag kände mig genast smickrad. Jag menar, vem vill inte se ut som en filmstjärna.
Stjärnan var visst hon i Sommaren med Göran... Ticksmongot... :) Ja, vad ska man säga. Vet inte om det var ticksen han syftade till... Om inte så tar jag nog den som en komplimang, för hon var ju hur söt som helst. Den kan jag faktiskt leva på ett tag. Men som sagt, de var ju ett tag sen.

Bästa tiden var Eva Röse tiden. Jojo :) den fick jag höra ett par gånger. Rätt många till och med :D Mmm kan man inte tro minsann, inte nu längre :) Jag var visst lik henne tyckte man  o jag strålade stolt som aldrig förr. Hon är ju sååå grymt snygg, ja för o va tjej :) Det var också ett tag sen. Säkert innan fyrtio, för sen hände nåt. Blev sådär lite extra-allt-fluffig o russin-aktig. Ja å så lite grådassig i barret på det. Storhetstiden var slut o Bäst före eran ett faktum.

Nåväl, nu får man istället vara glad för det man får. Inom loppet av två veckor har tre olika personer med glädje i rösten (ja jag tror de vill väl o vara snälla) berättat för mig att jag tydligen är såååå grymt lik hon tjejbonden, i bonde söker fru...
Plötsligt ser jag ut som en bonde också, vet inte vad jag föredrar. Bonde eller bäst före. Eller både och kanske. Ge det några år så kommer jag få höra Kristina Lugn o Clair Wikholm, garanterat... tur att man har en grym personlighet iallefall :D

Äh säger som the Pinks "det spelar ingen roll hur du ser ut" Å nånstans i världen så är vi alla vackra:D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar