lördag 11 mars 2017

De bästa av dagar

De bästa av dagar måste vara de där när man verkligen kan vara här o nu. När vi kan släppa gårdagen o det som varit o inte behöver fundera så mycket över det som komma skall. De dagarna. Idag är en sån dag.

Jag har sagt det förr men för mig är solen en trigger om nåt. Klarblå himmel o sol, sen är jag rätt nöjd. Ja, jag förstår att där finns en massa behov också. Mat, sömn, pengar, kärlek, intellektuell stimulans, fantastiska barn o vänner osv. Listan kan göras hur lång som helst på behoven runt omkring men om jag bara tänker här o nu o jag, så räcker solen rätt långt. 

Vaknade tidigt, som alltid när jag får sova länge. Fast det gör inget. En rätt mysig stund att bara vara, tystnaden o jag. 
Drog upp rullgardinen o möttes av klarblå himmel o sol. Lycka.
La mig igen. Just för att kunna ligga i solstrålarna o känna hur de värmde kroppen, såg på himlen genom fönstret o blev som varm i kroppen. Spikmattan åkte fram o jag måste somnat om en stund på den, för det gjorde gryyyymt ont när jag försökte dra loss de där plastplupparna från ryggen. Förstår egentligen inte varför jag utsätter mig. Fast nånstans så är det väl skönt på någe vis.

Efter nån timme gick jag opp o ordnade mysfrukost med killarna mina. Ja med tonåringar så äter man i skift. Ja, när det passar tonåringens sömn eller spelbehov. Vi satt i allafall bara i två skift idag o jag fick äran att äta sitta med dem båda...var o en för sig:) En mysig morgon oavsett :)

Kokade mitt kaffe o gick ut. 
Så nu sitter jag här. I solen. Ute o bara njuter. Kaffet är varmt, boken är framme o jag har bänkat mig på gården i lä. Sååå härligt. Solen värmer, nåt barn hörs i bakgrunden, vinden fläktar men inte kallt, vårfåglar i massor kvittrar o jag, jag bara är. Till o med så mina svarta jeans bränner på låren. Nu jäklars är det vår på riktigt o om den där nedrans snön vågar komma tillbaka en gång till ska jag fasen själv ansvara för o ta bort den. Med en sketen liten värmepicka!

Ja vad säger man? Fånga dagen? Njut? Lev? Bara var o var tacksam för det lilla vetja:)

Puss o kläm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar