onsdag 15 maj 2013

Musik ska byggas utav glädje, av glädje bygger man musik...

Älskar.  Jag verkligen  Älskar musik. Det är sällan texten som fångar mig utan mer melodin, rytmen eller känslan som fyller kroppen.  Trots min ålder har jag nog fortfarande inte hittat min musikstil utan gillar lite av varje, typ Allätare.  Det kan vara rart, gulligt, ljuvligt, poppigt, hårt, tungt, lugnt, djupt, barnsligt. Typ det mesta, men i lagom dos. Kanske även gäller andra delar i mitt liv, har nog fortfarande inte förstått vilken typ av karl jag gillar, eller så gillar jag alla. Jaa, så måste det ju va såklart J

Fan, nu kom fröken ifrån ämnet…igen. Musik. Det skulle ju handla om musik. Som sagt, jag gillar musik men e lite taskig på texterna, kanske för att jag sällan lyssnar på dem. Utan sjunger med på mitt vis så som jag tycker låter bäst. Kan bli ganska jävligt tror jag. Kanske rätt spännande texter vid tillfällen eller kanske inte, kanske mer blir en väldigt konstig betydelse på dem. Strunt samma, det bjuder jag på. Det är oftast bara sönerna som klagar och då är det nog inte texterna utan mer rösten…Vet inte vad som är värst dock???

Eftersom jag är ganska effektiv, typ, så brukar jag när nån ber mig lyssna på nån text gå in och googla fram texten så jag kan läsa den istället, går oftast fortast så. Jag menar, annars kanske jag hör fel och måste lyssna om och om och om igen. Kanske att jag hör lite taskigt eller näe, jag tycker de mumlar ibland eller blir lite så, otydliga. Nä, tacka vet jag lyrics och låttitel. Kan inte bli fel J
Så satt jag där i bilen i morse och lyssnade på en av mina favvolåtar. Sjöng järnet gjorde jag också o mådde som en prinsessa
-aa aaaaa aa aaaa du dudu du du du Tills jag började fundera över vad det var jag sjöng...
Vaddå ”stoppa veken i din eld”??? Vad lyssnar jag på egentligen eller är det jag som har en sån liten twisted mind (ja det vet jag att jag har
J) men när jag fortsätter och lyssna och sjunga så inser jag med glädje??? att näää den är ju sån….
-”Är du rädd att jag är stor, Den är ju liten men naggande god”.

Kände mig rätt nöjd att jag satt själv i bilen och faktiskt kunde sjunga ut, för låten är ju bra. Grymmmmt skönt gung...tror jag de ;) Men är den rumsren att sjunga med boysen i bilen???
Låten jag talar om Stiftelsen, Nu får du gå hem.  Bästa bästa, just nu!
Stiftelsen – Nu får du gå hem

Så lyssna och njut och få ........Ja, eller jag har en till, raka motsatsen men sååå fin så jag nästan gråter. Varenda gång..Elizabeth Mitchell – You Are My Sunshine (Version 1)

Återigen, lyssna o njut. Mys på hög nivå J


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar