torsdag 6 juni 2013

Ibland räcker orden inte riktigt till

Efter en mysig kväll med mina två sötnosar var jag trött. Ja, inte för att det varit någon jobbig bråkig kväll någonstans, utan harmonisk och mysig rakt igenom. Visst, jag tog ett glas vin till maten vilket kan ha bidragit till tröttheten...

Mätt och nöjd efter middagen la jag mig till rätta i soffan och slog på tvn, sen tog det inte många minuter. Jag somnade tidigt i soffan och måste somnat rätt hårt då timmarna förflöt rätt fort...

Jag drömde den härligaste av drömmar. Jag drömde nog att jag vilade. Det fina i drömmen var pojkarna hur de då och då strök mig på huvudet och gav mig en kram. Drömde att lillkillen kom och kramade om och stoppade om mig med filt och sa
-gonatt mamma

Vaknade för en stund sedan. Klockan var kvart i ett på natten och stora killen satt i soffan med sin Ipad och sneglade på mig. Han satt och väntade på att jag skulle vakna, så vi kunde gå och lägga oss nån gång.
Lillkillen hade somnat sedan länge men först måste han ha hämtat sin filt och stoppat om mig, för där låg jag i min hörna i soffan omstoppad med hans röda Blixten filt. Full i kärlek. Tårögd. Insåg jag att det var en sanndröm. Verklighet.
Så tacksam över mina goingar. Älskar de där två gränslöst men ibland känns till och med älskar som ett för klent ord. Ibland räcker orden liksom inte riktigt till...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar