torsdag 25 april 2013

Har jag blivit gammal o oteknisk eller har jag bara blivit korkad???

Ytterligare en insikt rikare. Kanske att jag blivit gammal eller kanske att jag bara blivit ointresserad och praktisk. Det har ju alltid funkat såhär så varför ska man ändra? Typ.

Fick min nya telefon häromdan. Jättefin, blank, svart med ett fin äpple på. Satte den på laddning per omgående och var lyrisk när jag skulle pluppa in sim-kortet. Fel ett. Hur fan skulle man få in sim-kortet. Fanns ju liksom ingen öppning. Pojkarna på jobbet sa
-prova den där pinnen som var med i lådan.
Pinne? Rotade lite och hittade nån liten grej och tryckte in den i det lilla lilla hålet. Så började jag skruva. Å jag skruvade och skruvade tills jag började bli förbannad. Går ut till pojkarna igen.
-nä Anna, du ska inte skruva, du ska bara trycka till så öppnas den
Hur jävla svårt ska det va. Jag tryckte till o vips så var luckan öppen. Då kom fel två. Sim-kort, det finns ju sketna micro sim-kort också...de var ett sånt jag skulle ha.

Fick vänta en dag, åkte till vår fantastiska receptionist och fick ett micro sim-kort.
-gå upp till IT så hjälper de dig. De flesta går upp dit för det är visst lite krångligt att få igång det.
-Äsch, jag kan själv...
Fick i mitt nya fina kort i telefon, so far so good.

Fel nr tre.. Sen var man ju tvungen o koppla ihop med datorn o tramsa. Orka! Svor lite, sådär som bara jag kan. På mitt lilla vis.
Varför anstränga sig när de finns de som kan. Åkte på lunchen till närmsta centrum och teliabutik, la huvudet på sne och "låtsades" vara korkad. Killen i butiken fixade på en gång. Han vart dagens hjälte.
Känslan att ha en fungerande telefon är obetalbar, borttappade kontakter till trots.
Lyckan var total. Jag lekte hela kvällen.

Det tar ett tag att lära nytt, ja när man börjar bli gammal som jag...var på ansiktsbehandling idag. Kom in till Axelsson Spa och receptionen. Där stod den snygga flickan vid disken med perfekt hår och make och en kropp där allting fortfarande sitter som det ska. Jag betalade och så började jag mecka med telefonen. För att njuta fullt ut av behandlingen skulle jag sätta telefon på ljudlös. Jag tryckte på varenda jäkla knapp. Fel nr fyra. Vänder mig till hon den snygga bakom disken
-ursäkta, vet du hur man sätter den här på ljudlös?
Kvittrande svarar hon
-Jaaadå, du bara klickar till den här, så nu är den tyst
Kände mig lite skamsen och gammal...

Men snart, snart är vi bästisar min fån och jag :)

1 kommentar:

  1. Hej Anna!
    Jag heter Fanny och jobbar på Telias kundservice.

    Så bra att du fick igång din iPhone till slut, jag tror nog att iPhonen vill bli din bästis också. :)

    Om du har ytterligare frågor eller funderingar kan du kontakta mig via den här länken: http://proof.telia.se/enkatpoll.asp?ProofID=15515

    Med vänliga hälsningar
    Fanny Keisu
    Telia Kundservice

    SvaraRadera