onsdag 4 september 2013

Friidrottens nya byxa

Friidrott. Det var alldeles för länge det visades friidrott på tv. Eller egentligen har jag väl ingen aning om när det visades men det var länge sen fröken jag såg iallafall. Finns det någe mer underhållande egentligen. Dessa rara små karlar i dessa otroligt oftast rätt mindre fina avslöjande kläder. Vet inte ens vad kläderna kallas men det spelar mindre roll.

Känner mig nästan som Kåta-Gun från Kvarteret Skatan när jag tittar med tillägget att jag inte blir särskilt till mig i trasorna men däremot imponerad. Hela skrevet syns ju. Jätteväl. PTH, PTV, ingenting lämnas över till fantasin. Det måste vara jättejobbigt att vara karl och så utlämnad. Frågan är om de får välja sin outfit själv och om det blir konkurrens mellan friidrottarna. Man kanske liksom helst inte vill stå brevid mr Belgian Blue om man själv är utrustad som en kalv. Får de välja startplats själv tro? Och blir de inte distraherade när de springer brevid varann och det skumpar värre än ett par rattar. Eller så är det fokuserade på målet, så fokuserad har jag nog aldrig varit...säger väl mer om mig kanske :)

Friidrott i sig är ett rätt trist ord så jag tycker att vi här och nu döper om det till Snoppar som hoppar. Plötsligt vart det ett helt annat klang o sporten kändes lite mer spännande. Fast då blir det ju plötsligt nån typ av diskrimenering. Jag menar, det finns ju liksom kvinnor också. Tänkte inte på det.

Hur som helst, om det inte redan finns så tycker jag att alla friidrottare borde få ha möjligheten att välja pösbyxa, som håller paketet dolt. Eller, så borde det finnas nån typ av snopphållare som håller paketet på plats under aktivitet, eller så borde det finnas tighta byxor med inbyggt paket, typ small medium, large, extra large, extra extra large, extra extra extra large och så vidare som gör att alla får välja sin egen size. Men med det finurliga att man liksom bara lägger in det man har oavsett storlek, vissa fyller ut, andra inte. Men publiken ser det friidrottarn själv vill att publiken ska se.

Tror jag ska ta patent på den byxan och efter denna enorma tankeverksamhet så är det dags för natten. Tar mycket kraft att fundera på sånna här extremt spännande och viktiga saker.

Natti natt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar