onsdag 4 september 2013

Mål - en avslappnad käke


Jag är egentligen rätt mycket för det där med egentid. Tid jag får för mig själv, när barnen sover eller jag sitter och har en helt obokad kväll bara jag. Samtidigt är jag så sällskapssjuk och stressad att jag är rädd att missa något. Vilket gör att jag varje ledig stund helst vill passa på att umgås med någon eller göra något.
Så när jag väl kommer hem från mina aktiviteter (ja, allt annat än träning) och får min lilla stund för mig själv är klockan egentligen så mycket att jag borde hoppa i säng. Eller som en klok man sa, hoppar i säng gör man när man är två, annars går man och lägger sig, rätt sött faktiskt och han har ju en poäng...

Nu kom jag ifrån ämnet som så många gånger förr...Borde hoppa i säng ja, ja, eller bara lägga mig men då blir jag så nervös att jag ska missa någe att jag sätter mig i soffan och kollar ett avsnitt av fejan. Ja, det är ju typ som avsnitt eller som en följetong för det händer ju saker hela tiden. Visst, ofta rätt ointressanta saker men ibland så glimmar det till och man fnissar till eller hoppar till av förvåning. Allt kan hända och jag vill inte missa nåt ;)

Så då sitter jag där i soffan och klickar lite här och klickar lite där, kollar mail, googlar lite, pratar i telefon, messar. Allt för att slippa hoppa isäng och istället ta vara på kvällen till fullo. Vill så mycket, mest hela tiden :)

Sen en tid tillbaka tog jag bort dejtingsiterna vilket gjorde att jag fick lite mer tid. Kärlek är fantastiskt och jag hoppas få uppleva massor av kärlek tillsammans med någon men jag vill inte behöva leta. Endera dan så är jag övertygad om att han står där utan en jätteresearch. Fast å andra sidan, vad händer då med min egentid???
Ja, det kan det nog vara värt och endera dan är varken idag eller imorgon så jag är övertygad om att jag har tid att acklimatisera mig innan.
Hur som så fick jag lite mer tid över när jag skippade kärlekssiterna. Grymt bra. Nästa steg är att ta tillbaka egentiden ordentligt och göra någe bra av den.

Minns förut när jag var mer avstressad och gav mig mer Riktig tid. Hög volym på stereon, nån lugn skön låt, en solig fläck i vardagsrummet och precis där la jag mig på rygg. Slöt ögonen och bara fyllde kroppen med musiken, kände solen värma kroppen och jag var bara där och då. Det ska jag bli bättre på igen. Nyttja tiden rätt.
Balansen är på bana, nu är det nästa steg. Stressa av :)
Fröken Anna är på G!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar