tisdag 17 september 2013

Genomskinlig blus??? Ernst???

Var på utbildning idag. En kalasbra utbildning med hur mycket info att ta in som helst och jag var liksom koncentrerad nästan hela tiden. Vart inte ens trött. Fröken jag som brukar gäspa på studs. Så på någe vis var det grymt bra, lärorikt och engagerande. Men.
Japp, det måste som komma ett men. På något vis kunde jag liksom inte fokusera helt. Det störde mig lite att jag inte kom på vem ena kursledaren påminde om. Jag gillade honom men det var något jag inte greppade. Tills jag kom på det...hela han var ju som Ernst Kirshteeeiiger. Vet inte vad han heter men jag har lite så, svårt för honom. Jag försökte hålla mig neutral och försökte bortse från faktumet att han påminde om Ernst och jag tror det fungerade. Tills jag istället var tvungen att irritera mig över den andra kursledaren, kompetent som få inom ämnet men genomskinlig blus är inte okej. Jo, med ett linne under. Då är det okej, eller på krogen när man ska ut på bus men på en utbildning...Inte står man i genomskinlig blus med spetsbehå under. Jag försökte men den gick inte att blunda för.

Som krydda på moset så satt min kurskamrat och tuggade tuggumi. Högt. Jag som avskyr när man smaskar o tuggar. Imponerande nog så pausade hon aldrig. Måste ha himla starka käkar.

Så där satt jag (allt annat än perfekt själv) och försökte koncentrera mig på innehållet på kursen när Ernst talade och försökte att inte gasta
-Skyyyyl dig kvinna!!!
samtidigt som det tuggades maniskt brevid.

Stolt är jag, för jag höll mig lugn och försökte anteckna i massor, allt för att hålla mig sysselsatt på orden o infon. När kursen för dagen var slut kände jag mig nöjd. Massor av info hade jag fått. Jag sa tack för en bra utbildning till de båda ledarna och sen ser jag i ögonvrån...Jag ser hur min bordsgranne, ja, hon måste läst mina tankar under hela dagen. Jag ser hur hon symboliskt plockar ut sitt tuggummi ur munnen och ploppar ner det i sin tomma kaffemugg. Slut på kurs innebar visst, slut på tugget. Så jag såg hur tuggummit rullades mellan pekfingret och tummen och sedan hur det släpptes ned i muggen och hörde sedan"klicket" när det landade.

Jag lämnade lokalen och gick ut i regnet och världens härligaste höstdag! Jag är rätt bra på att förtränga sånt jag inte tycker om, så av idag tänker jag bara minnas infon och mitt anteckningsblock o min alldeles egna höstmysdag o kväll :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar