tisdag 21 januari 2014

Kramens dag

Som jag längtat efter denna dag. Få dagar får mig så full av förväntan som denna... Antingen så är jag extremt impopulär vilket jag har väldigt svårt att tro...sa hon ödmjukt :). Men hur kan man annars missa eller ignorera denna fantastiska dag och mig så katastrofalt. Här har jag gått omkring med tindrande ögon och en öppen famn hela dan o inte fasen e de nån endaste liten sketen en som gett mig en endaste liten gosig varm kram. Märkligt... det är ju liksom en av de bästa dagarna på året, "Kramens Dag"

Vet inte hur det skulle tagits emot om jag gått fram till herrn på parkeringen och omfamnat honom eller gått bakom disken o kramat om kassörskan,  eller för all del...börjat krama om mina kollegor till höger o vänster. Skulle kunna ha uppskattats eller mest troligt så hade jag nog nu suttit i en ny bostad med lås utifrån med en liten söt vit top som knöts bak på ryggen. Antagligen diteskorterad av män i vita rockar med stetoskop.  Så därför kära alla underbara som väntat på en Annakram på kramens dag har jag valt att avstå ;)

Ska inte gnälla, fick faktiskt en av de största kramarna när jag kom hem. Fingrarna var kritvita o jag genomfrusen Så möter jag min söta pojk som försökte blåsa händerna varma o gav mig den längsta, varmaste o bästaste kramen jag kunnat önska :)

Finns inget bättre än kramar, de kan få vilket hjärta som helst att smälta, de sprider värme, de skapar samhörighet eller bara tröstar. Bäst av allt är att alla kan kramas utan att det behöver förklaras,  de betyder bara omtanke eller att jag bryr mig om.

Mitt löfte för 2014 är att kramas mera, enkelt o hålla.  Bantningslöftet får helt enkelt prioriteras ner. Kramar är fasen så mycket roligare!

Stor cyberkram till er alla fantastiska underbara

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar