måndag 19 maj 2014

Mitt ställe...

"Nånstans i världen är du också vacker" en devis jag levt länge på. Nånstans i världen torde ju vara mitt ställe.

Vaknade tidigt imorse,  solen var här igen och luften var sådär härligt varm. Tog en snabbdusch, smorde in mig med solkräm, sf 30. Tänkte absolut inte bränna mig denna gång...drog på mig en klänning och petade lite lätt på killarna o viskade
-vill ni med till affärn?

Ville som gå själv, ville njuta ljuden, solen o bara vara en liten stund. Kanske därför jag petade lätt och viskade fram frågan. När jag gick sa jag bara
-kommer städerskan kan ni väl sätta er ute på balkongen så hon kommer åt o städa?
Ställde frågan lite högre denna gång och fick såklart nickar till svar.

Väl utanför dörren möttes jag av solen, grönskan, blommorna och så männen som arbetade i trädgården.  Jag sa glatt Hola och de hälsade leende tillbaka. Sen hörde jag bara
-wow wow wow

Ett trippelwow! Det om nåt måste ju klassas som någe positivt.  Jag tog det som att jag hittat mitt ställe. Mallis är stället där jag upplevs som fin ;) Stärkt som få gick jag den lilla biten till affärn. Färdigshoppad tog jag strandpromenaden hem, kunde inte låta bli att sätta mig på en bänk vid vattnet och bara tanka intryck och energi. Så vackert, så mysigt, så Min semester. Tills en spindel förstörde det mysiga och jag reste mig och gick hemåt.

Killarna låg kvar i sängen när jag kom hem. Självklart sa jag med förvrängd röst
-Hola!!!
Ett tyst "hola" hördes från sovrummet
Genast var killarna på väg opp. Hehe, de trodde jag var miss Cleaninglady :) Icke, jag var liksom bara på mitt ställe i världen där jag är vacker, Mallorca ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar