lördag 13 september 2014

Stackars stackars Liten Jag

Märkligt vad lite o ynklig man kan vara då. Tycka lite synd om mig själv känns plötsligt lite för smått.

Drog en visdomstand häromdan. En sån knasig en som inte riktigt kommit opp o satt lite sådär tokigt. Gick hur bra som helst, fantastisk tandläkare som höll mig rätt lugn. Två stycken var de som bände och tryckte ner diverse verktyg i munnen på mig. Visst där och då gjorde det inte ont vid visdomstanden, tyckte mest synd om mitt stackars face som fick vara nån typ av motstånd att ta spjärn mot. Däremot hon flickan som hade händerna fulla av verktyg att fylla min stackars mun med, hon måste varit mån typ av sadist ;) hon tryckte o bände mot min stackars icke bedövade läpp så jag trodde hörntanden skulle gå genom läppen å eftersom munnen var full var det rätt svårt att säga nåt o försök andas med näsan när du e förkyld. Sadisten tryckte lite extra o sa
-glöm inte andas med näsan. Du måste andas
Öööö jasså. Tänkte annars att jag pausar andningen tills ni e klara...

Nåväl gnälla får man. Lite i alla fall. Det gick ju super o innerst inne så förstår ju jag också att sadisten ville väl o var snäll hon med.

Nåväl, råkade efteråt få syn på nån snuskig bucklig grej bland instrumenten. Tanden. Så grymt grisigt!
- vill du spara tanden?
Ursäkta, vill folk spara sånt? Till vilken nytta? Finns det en tandfe för vuxna? Jag förstod inte utan nämnde nåt om skitäckligt o nä fy fan. Skyller mitt språk på bedövningen. Hon slängde tanden o jag gick ut och gjorde mig skuldfri.

Först ute i bilen kollade jag spegeln. Svullna läppar, lite sliten o så blodstänk runt hela mun. Charmigt värre..,Tur att jag inte åkte kommunalt minsann :)

Har väl tyckt lite synd om mig själv nu ett par dar med svullnad o värk men ändå hanterbart. Har till och med klarat av en konsert med nåt glas vin å Ipren...
Har börjat äta lite också, en gillar ju o tugga. Vet inte om det är maten eller förkylningen, för varje gång jag nyser, snyter mig o hostar så hugger det i mun. Tror det är stygnen men vad vet jag. Jag e ju liksom ingen doktor. Ont gör det iallafall, någe förbenat ont. Funderar på om det är mån infektion på g eller om det bara läker. Gurglar med corsodyl o tuggar Ipren å klockan e mitt i natten. Sömnlös. Säger som Sverker, typ
- ska de vara så?? E de meningen verkligen att de ska vara så??? Så du menar att de ska vara smärtsamt för väna rara fröken Anna???

Skulle kanske kunnat göra ett halsband av tanden, förgyllt den o sålt dyrt...ska tänka på det till nästa gång. Har en kvar :)

Summa summarum. Jag har grymt ont, kan inte sova men vill sova. Kanske ska lyxa till det med en till Ipren innan jag kallar på herr Blund, runt sisådär 04 birde han inte va så busy :)
Sussalull kära vänner

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar