tisdag 4 augusti 2009

Äckelpäckel

helt allvarligt. Varför blir man helt till sig av dessa små insekter. Jag är liksom typ 10 000 gånger större än dem, ändå vrålar jag värre än en skadeskjuten gris när jag har någon typ av bug på mig. Om man dessutom är lika klantig som jag så får man ju liksom räkna med ett och annat...missöde.
Häromdan när jag stod sådär rart vid lekparken o tittade på kidsen som gungade. Självklart känner man då hur det kryper i skorna o på fötterna. Nog fasen står jag då mitt i myrboet. Vet inte vem som vart mest störd äcklad o irriterad, myrorna eller jag? Varför måste de alltid bygga bon o störa vid lekparker, jag går liksom inte o stör dem i skogen??
Eller dessa tvestjärtar, varför ska de bo i min brevlåda. Grannarna måste ju tro att jag är en idiot som slår på brevlådan innan jag öppnar den (vad hade den gjort för fel liksom???) o sen skakar posten innan jag tar den med in.

Barnen hittade en larv idag. Eller larv, den var ju stor som ett hus. Kan den utan överdrift varit runt åtta cm lång o en cm bred?? Bland det äckligaste jag sett, de små kan ju vara halvsöta men den här var liksom grotesk. Självklart ska ju barnen då göra ett hus åt den o ta hand om den. Jätterart, tills jag såg att det var min matlåda som var huset...fast det gör ingenting, det var ju bara en tupperware o jag skulle ju ändå slänga den eftersom jag redan använt den typ två gånger...Det slutade med att det vart lite för mycket omtanke för den lilla stora larven, han fick så mycket gräs o blommor i lådan o sand också för den delen, så han hade det säkert bra, tills de tyckte han skulle bada, då var det dags att släppa ut honom igen tyckte mamma. Så även om jag tycker de är lite otäcka så kan jag inte med att man har ihjäl dem.

Egentligen vet jag ju att jag är större o starkare än dem, jag behöver bara stampa lite, eller klappa till för den delen eller varför inte radar. Jag har hur många knep som helst att ta till men icke. Istället står jag där o vrålar, springer eller bara skriker - gu va äckligt, gu va äckligt!
Att inte insekterna förstår att hålla sig borta, de kan ju inte vara helt ointelligenta varelser för de måste ju också inse att jag är lite lite större...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar