tisdag 6 mars 2012

Ett Annorlunda Lindvallen…

De måste vara någonting med min familj, den är liksom inte som alla andra… Den är härligt speciell och unik :)
Jag hade äran att få laga middagen idag vilket var ganska så trevligt. Lägenheten här i fjällen är av typen, öppen planlösning vilket jag tycker är rätt trevligt det också, och eftersom min familj är sådär unikt härlig så vill ju alla vara där alla är. Kanske är vi alla litegalet sociala. Även om vi kanske inte riktigt umgås o pratar med varandra mest hela tiden så vill vi nog rätt gärna vara varandra nära.
Så där står jag, i köket och lagar middag, rätt lycklig. Fläkten är på, låter sådär härligt ljudligt. Lillkillen sitter och spelar dator självklart med ljudet på. Storebror (ja min storebror) ligger o kollar på film, medan min lillebror med fler sitter och tittar på nyheterna på tv, samtidigt som pappa går och trallar på sina barbershop låtar, ja jag var väl inte helt oskyldig jag heller, jag sjöng nog också en del. Som om det inte vore nog där så sitter några samtidigt och spelar finns i sjön och mormor, ja hon provar en sån touchskärmstelefon för första gången… Herregud, vilka skratt… hon skulle spela, hänga gubbe men det var visst svårt att trycka på bokstäverna så hon lyckades hela tiden hamna på reklambannern, tror egentligen hon ville spela det där crimescene spelet de gjorde reklam för… För att stötta på bästa sätt bad jag stora killen lära mormor att spela Angry birds istället, men det gick väl sisådär det också. Som man förstår så var det rätt livat där i köket med den öppna planlösningen, varpå lillebror min plötsligt undrar om vi inte kan sänka volymen på fläkten… sänka volymen??? På fläkten???
Faktum är att eftersom jag är en sån komplett människa så klarar jag av att koppla av trots all turbulens i ”närområdet” så jag fick faktiskt till slut klart maten.
Middag, ja så var det dags igen… fyra kids som pratar i mun på varandra och vill berätta om alla upplevelser under dagen och alla planerade upplevelser, de pratade backar, Klara, Berta, Berit, Hans o allt vad de heter. Ja, inte vet jag i allefall. Själv åker jag i backar, mmm för i min värld är de alla bara vanliga hederliga backar, namnen känns som om de kvittar. Hur som helst, åter till middagen…
Där sitter vi tio personer och pratar i mun på varann och har det sådär kalasskoj… Ungarna fick leka ”tysta leken” på initiativ från fantastiska jag :) i ett visst försök till lugn. Samtidigt, när man väl fått tyst på alla, då börjar pappsen sjunga på imse vimse spindel med tillhörande rörelser och då måste ju självklart bror min fortsätta med en dansk version av imse vimse… Jorå, välkommen till dårhuset :) Nåväl efter en mysig middag med min tossiga familj så sitter vi nu i soffan, rätt så trötta allihop. Blir nog tidigt ikväll. Riktigt jä-la tidigt.

2 kommentarer:

  1. Så du får det att låta. Det var dels en väldigt god middag, å så mycket mer liv än hos en vanlig familj var det väll inte....Eller??

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hmmm vet inte det bästa bror, vill nog se dig och oss som ett unikum. En tossig go o glad familj som jag inte för allt guld i värlen skulle vilja byta bort. Fantastiska.

      Radera