måndag 14 maj 2012

Pappa är bättre än dig...

Satt med boysen i bilen häromdagen. Trött men på grymt bra humör. Var ju liksom på väg hem till storebror med familj. Faktum är att det är bland det bästa som finns. Lugnt o avkopplande, typ :)

Hur som helst så sitter vi där i bilen och jag är på sprudlande humör och när jag är på sprudlande humör så sjunger jag. Så där satt jag, sjungandes i bilen.
Frågade barnen om det fanns någon önskelåt men icke. Kanske för att de inte ville uppmuntra eller kanske för att jag redan valde de bästaste låtarna. Å andra sidan så kan man ju tolka varför stora killen valde att höja stereon på olika sätt också... Det slutade med att både han och jag satt o skrålade högt till Adele "someone like you". Rätt mysigt faktiskt. Sen tror jag att han egentligen ville att jag skulle sluta. För han sa liksom både en och två gånger...
-Va fint du sjunger mamma. Samtidigt som huvudet lades lite så på sned
Då vaknade lillprinsen i baksätet.
-Vi leker tvärtomleken :)
ögonen tindrade Självklart, varför inte...så vi började. Eller, han började. Leendes.
-Va fult du sjunger mamma :)
-Jag tycker inte om dig mamma :)
-Jag tycker du är dummaste mamman :) osv osv Visst, jag var inte sen att haka på, tills den lilla saken där bak (ja den lilla i baksätet) säger.
-Pappa är bättre än dig. På riktigt alltså
-Va??? Hur menar du nu?
-mmm, alltså ni är lika mycket värda, men han är bättre
Det går ganska snabbt att komma ner på jorden igen...men jag var ju tvungen och fråga
-hur tänker du nu, berätta
-Jooo, pappa är typ mycke starkare än dig
-mmm, jo det är han ju
-så har han mycke hårdare rumpa än du
Då kom tävlings-Anna fram
-Jaaa men min är ju större, det måste ju vara bättre?
-Nää, du ju är sådär tjock
-Åkej, så jag är tjock också...
Det är då storebror kommer in och försöker rädda situationen
-Näe mamma du är inte tjock, du är bara lite tjock...

Hur gick det till liksom, hur kunde en mysig bilresa i regnet gå från sång o underhållning till oskyldig kul lek till förtal och början till bulimi (ja, jag väljer att inte kräkas, jag tycker det är otrevligt)

Som sagt...av barn o fullgubbar...Nu ska jag gå å äta lite chirre

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar