fredag 18 maj 2012

höjden av lathet

Nyss hemkommen från jobbet. Rätt trött och sliten faktiskt. Funderar lite på om jag kanske borde gå ut i solen och sätta mig. Sätter mig i en solstol på ballisen och inser att det är kallt och är det någonting fröken är känslig mot så är det just kyla.

Det tar väl typ tre minuter så är hon inne igen. Kikar lite sådär suktande på soffan. Äh, va fan, det är ju bättre att jag vilar nu och kan vara uppe och ha en myskväll ikväll, det är ju liksom fredag. Fredag med bästa boysen. Lägger mig rätt skönt till rätta, pratar lite i telefon och inser att fasen, här och nu. Jag skulle kunna somna här och nu. Tills jag lägger på luren och börjar slappna av för o somna och inser att jag är kissnödig. Var är ballongblåsan när man behöver den??? Helt allvarligt, orka gå upp. Ligger o funderar en stund. Gå upp, ligga kvar, gå upp, ligga kvar... Inser att det är stört omöjligt att somna och ligga kvar och fokusera på kisseriet känns ju långt ifrån lockande. Detta måste ju vara höjden av lathet, hur svårt ska det vara liksom att bara gå upp göra det man ska och sen lägga sig igen men icke...Jag går upp o med facit i hand så fel det vart.

Nu har fröken både hunnit köra wordfeud, starta diskmaskin, plocka i köket, äta en smörgås o nu även sitta vid datorn...Jag skulle ju liksom bara kissa. Kontentan torde ju vara att man går när man ska gå, gör allt man ska innan vilan men å andra sidan man har ju alltid grejer man vill göra eller måsten eller vad man ska kalla dem. Mmm måste fundera på den där.

Inser plötsligt att lagom tills jag lägger mig för att vila igen kommer jag säkert behöva gå igen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar