tisdag 15 maj 2012

Utstirrad av ett ollon


Snart är det dags igen. Snart ska fröken ut och resa :) Så då måste jag ju liksom arkivera den gamla resan först... Fuerteventura april 2011.

Efter en lång fantastisk promenad längs vattenbrynet på stranden, en helt fantastisk strand. En strand där vit fin sand möter ögat åt vilket håll man än väljer att se titta. Turkost hav som möter blått, vågor och härligt brus får en att känna sig härligt tillfreds.
Där, längs stranden fann vi vår plats, mitt i en backe av sand. vi låg en stund och bara njöt av värmen. Kropparna solvarma och doften av hav, blandat med doften av sololja gjorde livet sådär extra fantastiskt. När vi sedan satte oss upp och såg ut över havet och den vita sanden igen kände man att alla sinnen fått sitt. Fantastiskt att man kan känna sig så tillfreds av sol och lugn.
En äldre farbror kom och satte sig ca två meter ifrån oss. Ingenting vi egentligen reflekterade över. Inte ens när shortsen drogs av och han satte sig naken förstördes känslan i kroppen. Det var först när den äldre farbrorn riktade om slangbellan så ollonet liksom pekade åt vårt håll. Som om radarn var inställd på målet. Oss, två värnlösa kvinnor. Har aldrig tidigare varit utsatt för att bli utstirrad av ett ollon och jag vet inte om det är något jag vill uppleva igen. Ser fortfarande hans bleka ollon till hans annars brunbrända kropp blänga bestämt på mig...
För att inte förnärma honom satt vi kvar en stund innan vi valde att avvika, för att leta yngre ollon...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar