torsdag 13 april 2017

Min ego-resa

Märkligt nog inte särskilt nervös. Det var ju liksom första gången jag skulle ut o fara helt själv. Kanske var det just det. Känslan av att det bara var jag, att inte ta ansvar för någon annan, att någon ska komma bort, skada sig eller någon annans förväntan. Mitt stora aber var och är nog ensamheten. Att inte ha någon att prata med.
Nemas problemas. Väl på planet hamnade jag med ett pensionärspar där mannen var extremt trött o jag såg min chans :) Stackars tanten vet nu hela min livshistoria å andra sidan så fick jag även hennes, plus restips där Aruba med Ving tydligen var en favorit. Med tanke på att hon varit där tre gånger o nu ville en fjärde så måste det ju vara någe alldeles extra.
När jag nämnde för henne att jag var lite nervös för att resa själv just för den sociala biten o ensamheten så sa hon
- vet du, jag har svårt att se det som ett problem. Du verkar vara väldigt social...
Jag väljer o tolka det som någe snällt o bra. Nåväl sex timmar senare hade jag nog pratat sönder hennes små öron med en å annan sovpaus. Ja, från min sida å säkerligen just när hon pratade ;)
Vi tackade båda två för en trevlig flygresa o önskade varandra en trevlig semester.

Sen kom bussresan å det är väl så att man väntar med det bästa till sist :) Min lägenhet var fin o fräsch o ballisen såå grymt stor och med sol. Satt där o landade lite. Njöt. Tog in nya intryck o valde sen affären på hotellet för att få fira in lite.
Satt o drack en breezer i solen med bara musiken o duvorna som sällskap. Ja, å solen :) Tog inte lång stund innan jag blev rastlös o la mig vid poolen. Rätt mysigt. Varmt o jag verkligen älskar doften av solvarm hud. Läste en stund, "den röda adressboken". Insåg ganska snart att det var en Anna-bok. När alla andra började lämna poolområdet rättade jag in mig i ledet o lämnade jag med. Vågade mig nerför den branta backen o alla vägar ner mot havet o strandpromenaden. Med tanke på mitt lokalsinne så var detta en bedrift. Jag menar, jag skulle ju tillbaka oxå... Svettigt värre men härligt o tillbaka hittade jag. Shit va jag kan.
Lagom tillbaka lagade jag middag o åt på rummet. Inte särskilt gott men  skönt. Alla intryck hade gjort mig trött o jag somnade rätt tidigt. Allt för att kunna njuta lite extra imorrn :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar