tisdag 5 juni 2012

Förståndigt, vuxet, så himla vi!

Grekland...
Grand lit säng…är det så det kallas när det liksom bara är en säng. Icke delbar. Hur tänkte man? Här kommer vi, två fantastiska kvinnor i våra bästa år, väldigt säkra i vår sexuella läggning. Dvs vi söker oss inte till det täckta könet utan håller oss gärna till det där med stocken. Hur som helst, fan jag kommer alltid från ämnet….så insåg vi att de även tilldelat oss ett gemensamt täcke…hur lösa, när både väninnan och jag är rätt kramiga till naturen. Ett tu tre så gjorde vi oss en mur av tre veckotidningar!


Bäst av allt var att när morgonen kom så låg vi fortfarande kvar på varsin sida med tidningarna intakta. Känns tryggt inför kvällen.

Dagen har varit grym, den började mysigt vid frukosten och det är ju så att vi båda två har samma intresse. Ja, inte sa vi något till varandra utan vi satt nog mest och glodde på våra medresenärer och insåg att detta blir en lugn och skötsam resa. Sen kollade vi in personalen och dess klädsel och insåg att de nog hedrade vår ankomst genom sina blågula kläder. Trevligt, sånt uppskattas.

När det gäller personalen och männen i grekland så tycks de flesta ha namn som slutar på as eller es eller os. Vi har sett Kostas och Costas, Christos, Taxos, en ganska kul reflektion och vi kommer definitivt hitta fler namn. Stor mustach eller stora buskiga ögonbryn o lite extra allt tycks vara da shit här på Rhodos.

Dagen ja, den fortsattes sen på stranden. Vi gick båda två i våra fantastiskt fina foppatofflor. De där man svor att aldrig köpa men sen när de väl inköptes helst aldrig tas av. Väninnan min i organgekamouflerade och jag själv i vita för att matcha min vita kropp. Vi hittade vår plats på stranden och la oss. Tror båda däckade direkt, att man kan sova så mycket o ändå vara trött. Jag tror vi låg på stranden i säkert sex timmar. Kanske inte det mest optimala en första dag i solen men det gick…trodde jag ja. Solen gassade och vinden svalkade med ljumma sköna vindar och havet liksom lät så där som hav gör. Grymt! Så man kände liksom inte av svedan…satan i gatan, har nog aldrig varit såhär röd. Hela ryggen, baksida lår, vader skriker rött, ont svid o jag fryser. Feberfrossa kallas det visst. Orutinerat, man ska inte somna i solen…imorrn blir det framsida.

Skulle vara sådär rar och gå o beställa drinkar till oss och jag vet att min väninna är svag för mojito, så det beställde jag…trodde jag
- You want big or small
-Two small ones please. Artig som man är.

Märkligt var att han gick till tappkran och jag hann tänka, jaha, de har mojito på tapp. Kul. Tills jag såg det där bubbliga gula…öl, jag som inte gillar öl. Men så är jag ju jag också, så jag tackar tar emot och går glad i hågen iväg med ölen. Hon blev jätteglad, så vi drack, småpratade, lyssnade på musik, funderade lite över foppatofflor och hur många hål det kan vara på dem beroende på storlek. Det torde ju liksom vara fler hål ju större skon är men den teorin slog vi hål på rätt snart då jag hade flest små hål och hon flest stora hål på sidorna…

Efter en händelserik dag… är vi nu totalslut och hör och häpna med törntrosa har redan hoppat i säng och strax är det dags för snövit att susselilussa också. Klockan är 2230, men det är en dag i morgon också. Förståndigt, vuxet, så himla vi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar