onsdag 26 juni 2013

29 vart 28 :)

Vilken lycka. Har gjort en jättetabbe fast ändå inte. En sån bra tabbe för min egen del faktiskt.
Har länge gått i tron om att min semester börjar vecka 29. Ingen fara egentligen för veckorna går ju rätt fort såhär på sommaren. Men så började jag kolla kalendern tillsammans med en vän och insåg att;
-dra på trissor men jag går ju redan vecka 28!!!

Det är ju hur snart som helst. Sen ledig i fyra hela veckor, känner mig så värd detta. En semester full av absolut ingenting eller allting beroende på hur man ser det. Jag ser det som fyra veckor fulla av kravlösa dagar. Bara bara jag och så bara bara mina pojkar och jag. Har verkligen ingenting spikat utan jag hoppas och tror på soliga varma dagar på massor av olika stränder. Glada barn och en glad mamma och massor av vänner runtomkring. Så vill jag ha det. Fika och middagar i massor, vin, picnicks och bara mys. Det ska bli min sommar.

Och sen, sen när jag är utvilad och less på ledighet då börjar mitt nya äventyr i min nya roll på jobbet, kan inte bli bättre! Med lite tur också så kommer jag även in på utbildningen jag sökt men det är kanske att gapa efter för mycket. En sak i taget har jag ju lärt mig nu i dagarna. Tålamod Anna, tålamod...

Jag vill ju gärna tro att jag är fröken strukturerad och ordningsam men inser att jag uppenbarligen blivit fröken har ingen koll eller det var och ta i hellre "fröken har ingen som helst koll på datum" fast å andra sidan, hade jag haft koll på att jag skulle gå vecka 28 så hade jag ju inte sett det som en grymt härlig bonus nu och inte suttit o studsat i soffan som bara jag kan. Kommer osökt och tänka på låten
-som en boll kommer jag tillbaks till dig, som en boll kommer jag tillbaks till dig

Varför kom jag å tänka på den??? Tror jag bör avsluta nu för jag tror svamlet kommer nå enorma höjder om jag fortsätter...

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar