måndag 4 november 2013

Så typiskt när man får fel info ;)

Hur svårt ska det vara?
Gick in på sl.se och reseplaneraren. Eftersom jag nu lever ett par dar bilfritt så får man ju prova det nya livet med det fantastiskt fina blå busskortet i fickan. Fick en grymt bra beskrivning på hur jag skulle ta mig hem från jobbet med kommunala medel. Promenad, tunnelbana, buss buss. Ganska många byten så jag skrev upp på en lapp, allt för att inte misslyckas.
Tog en härligt uppfriskande promenad till tunnelbanan, äsch, vem lurar jag. Det var svinkallt och jag var tvungen och öka på stegen för o hinna fram och hålla mig varm. Väl på tunnelbanan gick det rätt bra, hittade till och med rätt buss. Tills busschauffören säger
-Det är slutstation
Tittar upp, inser att bussen är tom. Han säger igen
-Det är slutstation..

Det händer fasen ingen annan en mig. Varje gång!!! Bussen hade stannat i Norsborg. Norsborg av alla ställen, inte direkt så man kan gå hem och inte direkt så jag hittar där. Gick runt till varenda ställe där det kunde tänkas finnas en passande busshållplats. Läskigt var det också, det är mörkt på kvällarna nu.När jag väl hittade en buss så var det typ på samma ställe där jag gått av. Hade kunnat stå still istället för att irra runt som en fåntratt. Visst, gick och köpte en chokladkaka. Tyckte jag var värd det som jag slitit. Är det det som kallas för att tröstäta???

Två timmar senare var jag hemma. Det blir inte alltid som fröken Anna tänkt sig men å andra sidan så fick jag lära mig hitta lite bättre och hann längta hem jäkligt mycket :) Ser fram emot morgondagens runda. Borde ju inte kunna bli längre.

Måste varit fel på resebeskrivningen....

6 kommentarer:

  1. Hahaha vilket äventyr :D

    Hoppas du får igång bilen snart så du slipper ägna dig åt daglig förortssafari!

    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fantastiska verkstan har ringt och bilen rullar. Nu är det bara till att hämta den lilla sockerbiten :)
      Förstår dock inte hur jag ska klara mig utan den dagliga förotssafarin nu när jag blivit så grymt bra på det :)

      Radera
  2. Så dumma dumma dumma bilen och du är vänner igen? Inga hard feelings och sånt?

    Du skriver verkligen bra! Keep it up

    Stalker-varning på mig snart haha, ska lämna dig i fred ett tag nu :-)

    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Finns inge annat än sams.
      Alltid skoj med glada o snälla kommentarer så Tack!
      /A

      Radera
  3. Hehe jag gillar din signatur där med "/A", antar att du pikar mig för jag skriver anonymt här på din sida...?
    Är nog lite blyg tror jag. Ska se om jag kan repa lite mod framöver ;)

    /eder blyge stalker S

    SvaraRadera