lördag 4 juni 2016

Kan inte annat än bli en bra dag :)

Vilken morgon. Vaknade sent. Eller allt är ju relativt...jag vaknade vid 0730... Resten av familjen sover fortfarande. 

Älskar den här stunden. Tystnaden, lugnet och att bara få vara. 
Steg upp. Fortfarande rätt varmt här hemma så jag lät morgonrocken hänga kvar på kroken. Gick in i vardagsrummet och öppnade balkongdörren. Andades. Var först på väg ut, för att sätta mig därute med en filt o bara lyssna. Lät dörren stå öppen men valde soffan istället.
Jag la mig ner och bara andades, reflekterade. Insåg att jag mår så oförskämt bra. 
Hörde fåglarna som vaknade o kvittrade gomorron. Kände hur den svala morgonluften sakta nådde mina fötter o mina ben. Så skönt, så avkopplande att bara få vara. Om än bara för en liten stund. 

Snart vaknar prinsarna o dagen börjar. Å jag är så grymt redo med min svala, nyvakna men grymt pigga kropp.
Ja, ge mig en timme så är jag slut igen ;) men just här o nu så är jag stark som Pippi.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar