måndag 6 juni 2016

Oförskämt bra ego födelsedag

Vilken dag. Kan man ha det bättre än såhär och får man vara såhär snuskigt ego. Ja, bara för en dag i alla fall.

Vaknade tidigt, ja som alltid. Pensionärsgenen som ligger o vakar inuti mig och liksom vägrar låta mig få leka ungdom ett tag till. Nåväl, en helt okej gen. Får ju äran att ständigt vara trött då jag inte har vett att faktiskt gå och lägga mig i tid. Har insett att jag dessutom förutom pensionärsgenen som gör att jag inte kan sova länge på morgnarna har ett syndrom... FOMO -fear of missing out. Oavsett om jag nu är trött så vill jag nu inte gå å lägga mig av rädsla att faktiskt missa någe kul. Ungefär som när jag sitter och trycker på refresh knappen på fejjan och tror att det ska hända en himla massa och tjugo minuter senare sitter jag fortfarande där och refreshar. Jag kan ju liksom ha missat något...

Ja ja. Det var min fantastiska födelsedag som skulle vara i fokus och inte knasiga gener eller syndrom...

Vaknade till skönsång. Eller det var att ta i. Vaknade rätt tidigt och började gå igenom fejan, ville ju inte missa något och ville ju vara sådär trevlig och tacka alla söta som skrivit grattis. Höll på ett tag och undrade lite om inte killarna skulle komma in och sjunga snart. Rastlös. Hur kul är det att bara ligga i sängen och stirra in i en skärm eller upp i taket. Passade på att gå upp på toaletten. Nån borde ju vakna av att jag spolade iallefall. Icke. Drog upp rullgardinen och tittade på svenska flaggan mot en klarblå himmel. Grymt vackert och kände mig rätt nöjd över att just denna dag är min. Ja, å några andras men just nu var fokus bara bara på mig...

Kollade fejan igen och fortsatte svara. Ja, jag var faktiskt lite så, poppis idag. Frågan är egentligen hur många som skulle komma ihåg en utan kalenderfunktionen. Vill inte tänka på det utan är tacksam över att den finns :)

Hörde att det började röra sig i lägenheten och la snabbt undan telefon. Låtsades sova. Kändes plötsligt supervarmt i sängen. Har väl aldrig vridit o vänt mig så mycket som just denna morgon. Inte en enda liggställning funkade och hur lång tid kan det egentligen ta att göra frukost???

Efter en bra stund kom sötnosarna in med bricka, paket och grym sång. Älskar de där söta goa ungarna. Ögonen tindrade och de ville att jag skulle öppna paketen på en gång. Ja jag med i och för sig :). Så bortskämd av fina saker och god frukost. Efter ett antal kramar så försvann den lilla in i sitt rum för att spela och den stora hade somnat om. Själv gick jag upp och njöt av tanken av en helt obokad dag. Plockade lite hemma för att sedan koka mig en kopp te att dricka i min nya fina mugg som jag fått av killarna och en ny bok. Sen ut på gården för att där möta fantastiska grannar med samma tanke. Typ alla smyger sig fram när solen är ute och just nu syftade jag faktiskt inte på mig själv som solen, utan på den riktiga solen...

Nåväl, efter en stund i solen på gården tog jag med mig lillkillen och en kompis till honom ner till stranden med stoooor picknick korg. Så mysigt. Verkligen ääälskar sånna här dagar :). Inte ett endaste moln som bråkade med mig på hela dagen och pojkar som var sams heeeeela dagen. Sånna dagar är jag definitivt inte bortskämd med :)

Väl på stranden kom två väninnor rätt spontant och höll mig sällskap. Obokad dag men ändå så många fantastiska runt omkring och dessutom x antal fina mess och meddelanden. Sen vart det några missade samtal... Blir lätt så när man redan sitter i telefon eller har telefon på ljudlös. Ja, såhär med facit i hand så kanske inte ljudlös telefon är att föredra på en födelsedag men då har jag lärt mig till nästa år:)
Heltappropå-mötet med väninnan och hennes karl på ica parkeringen var även det en höjdare och att de en stund innan varit förbi hemma och lämnat en blomma på min altan var en söt bonus. Så glad :)

Dagens bästa måste ändå varit när det ringde på dörren under middagen. Jag går glatt och öppnar och där står grannen med sina barn. Högtalaren på telefon spelar "happy birthday to you... happy birthday"  Med sig hade de ballonger i plural och sjöng med i låten och dessutom hade de partylampor att lysa i taket med. Som om det inte vore nog med det, så nog sjutton hade de rosa partyperuker och snygga boa-r runt halsen. Ja, jag fick jag också. Galet, galet men sååå roligt och uppskattat :) De hade dessutom med en gåva. Hon har suttit och virkat en så vacker schal. Till mig. Någon har valt att lägga sååå mycket tid på att göra en vacker sak till mig??? Tack :)

Så tacksam och glad för familj, släkt, fina fina vänner och mina underbara goa prinsar. Min 22 års dag går till minnet som en av de bästa.
Ni rockar verkligen min värld :)
Tack!
Hundra pussar och kramar.
Kommer somna ovaggad och lycklig med ett leende på läpparna :)

2 kommentarer:

  1. Som din bror skäms jag nu för att jg inte ringt.
    Skicka meddelande i all ära, men ett samtal borde jag ju hunnit med.
    Nog är du värd all uppvaktning i världen, men så var du ju född på nationaldagen oxså...
    En tidpunkt som består av sillunch och flagg tittande, trädgårds spel och all annan utomhus aktivitet. Hela dagen passerade visst, utan att jag ringt. Tur att grabbarna styrde upp din dag.
    Hoppas verkligen du haft en kanondag.
    Det förtjänar du verkligen.
    Grattis världens bästa syrra.!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ni fixade ju världens bästa firande i söndags. Då behöver man inte ringa också. Då kan vi ju liksom börja ledsna på varann, så nån måtta får det va ;)
      Tack bästa bästa Oa, jag hade det precis så fantastiskt som jag förtjänade :)
      stoooooooor kram

      Radera