onsdag 8 juni 2011

Är det tillåtet att fylla en konsumkasse med gamla brödbitar???

Trött satan. Hur funkar det egentligen? Jag menar jag har liksom semester och har med andra ord inte gjort någonting. Absolut ingenting. Bor typ en kilometer från stranden, för att ta sig dit går man eller cyklar en dundermysig skogsväg om man inte gör som jag, latryggen Anna, tar bilen...å andra sidan, har man semester så har man då hör latheten till...eller är det bara en lat människa som säger så som ursäkt??? Är jag verkligen lat?

Väl på stranden så möts man av en hord med barn, dagis var där med alla barn...Jag som skulle ha lugn o ro o bara lata mig, vara Anna helt enkelt. Hmm hur lösa detta, jag ville liksom inte ha sand i min mangosallad från en felsparkad fotboll eller ha barn som lekte inte nudda sand på min filt eller vara med på leken vem skriker tanten högst på? Jag må vara lat men nog fan e jag smart. Barn som inte kan simma får inte vara på bryggan, dagisbarn får inte vara på bryggan :) Längst ut gick jag, la ut min filt, myste i solen, läste min bok o kopplade bort omvärlden. Lyx!

Säg den lyx som varar i evighet...Självklart kommer farbror gammal o stör friden. Du vet, han den där som har med sig hela konsumkassen full med brödbitar. And-matar-farbrorn... Den lilla sjön vart plötsligt full i änder, det flaxade o kvackade till höger o vänster o inte nog med det, nog fasen skulle farbrorn prata också. Så var det med den lyxstunden...

Men jag kände mig ganska nöjd iallefall. Hade ju liksom semester :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar