torsdag 9 juni 2011

R2-D2, hehe insåg precis att jag ibland kallar rattarna för B1 o B2 (bananer i pyjamas du vet)

Nu har jag insett varför. Varför det är viktigt att ha en alldeles egen karl. Det kan inte vara meningen att jag nu ska sitta här med svart under naglarna o någe snuskigt svart på händerna som inte går att tvätta bort. Luktar helvete gör det också.

Avlopp, dumma dumma avlopp. Det har länge varit sådär dunderblött i badrummet när jag kört min tvättmaskin. Ja, i vanliga fall rinner de liksom undan efter ett tag i någon av brunnarna men nu var det totalstopp i en av dem, den som är kopplad till tvättmaskin såklart.

Broiler-Anna började med att använda all sin styrka för att lyckas få bort den fastkilade tvättmaskinen. Lyckades med nöd o näppe. Sen var det dags att med sina små nätta fingrar o långa naglar försöka få bort silen o den röda gummipluggen. Inte det lättaste men fantastisk som hon är så lyckades hon. Det var sen helvetet började, du vet, grävandet i ingenmansland. Äckligt, sandigt, beckigt svart, mjukt, hårt omvartannat. Tog upp handen o ryggade tillbaka. Handen var sådär grisigt svart, det som en gång varit fina naglar såg ut som klövarna på en gris som rotat o grävt i lera. Luktade fan gjorde det också.
Insåg att jag var tvungen att gräva djupare, provade lite med diskborsten, hjälpte icke. Prövade då att bryta sönder gummirakan o tryckte o skrapade, nope inte heller den kunde hjälpa Broiler-Anna. Provade hett vatten från en hink men näe. Insåg att jag var tvungen att gräva mer med fingrarna.

Skam den som ger sig, trägen vinner eller vad säger man. För mitt i allt det där äckelpäcklet så kände jag något som alldeles säkert inte hörde hemma där. Grävde, micklade, försökte. Trångt satan men jag lyckades till slut få ut en liten grej... Lillkillens lego...R2-D2. Att R2-D2 skulle skapa sånna problem för broiler Anna. Vattnet rann undan. Griset på golvet var bara att torka rent. Nästan fixat...

Tvättmaskinen, ja. Sen skulle den sketna helvetes maskinen på plats också...Utan att gå in i detalj så kan jag säga att den där jävla maskinjävelen trycktes på plats. Med våld. Gummiplupparna under maskinen trillade bort varendaste en...numer ligger de på maskinjäveln.

Ska ringa pappa i morron tror jag...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar