tisdag 20 december 2011

A till B...

Jag tror jag har en av jordens fulaste bilar men det gör liksom ingenting, den tar mig liksom från A till B.
Min bror satt i den i somras o då när jag såg honom på håll så såg han ut som mr raggare himself vilket kändes lite jobbigt för egot mitt. Jag menar, ser jag också ut som Miss Ragger då eller??? Inte helt omöjligt i en Toyota Camry från -95. Men jag har väl tänkt lite så att jag får dras med den där bilen tills jag inser att den är minst lika bra som alla andra bilar, att det inte är bilen som gör mig till en bättre eller sämre liten sak.
Fast det är en grej med mig och bilar, och det är den där frihetskänslan som infinner sig när jag sätter mig sådär själv i bilen och bara åker. Stereon på hög volym o så sjunger jag som aldrig förr. Visst jag sänker o stänger mun när jag åker förbi busshållplatser eller sitter i kö...
Det är där det stora problemet kommer med min pruttbil från -95. Stereon är väl typ lika gammal som bilen, du vet, tape... vem fasen äger ens ett tape i dagens samhälle. Ja, inte jag iallefall.
Sen är det det där med antenn. Sommartid fungerar allt klockrent. Ja, jag behöver inte riktigt det där med tape eller så, bara jag har radio...utan brus och det fungerar faktiskt. Ja på sommaren alltså. Men säg den lycka som varar för alltid för nu jävlar är det inte sommar längre så nu när det börjat bli lite så kyligt så börjar den där sketna antennen bråka. Det är en sån där rar sak som åker upp när jag sätter på stereon o när det är kallt vill den bara halva vägen upp vilket innebär en jävlans massa brus...
I morse tyckte jag synd om de som låg bakom, eller synd om...de funderade nog över vad mitt problem var eftersom jag halva vägen satt och drog i gång och stängde av stereon om vartannat i hopp om att antennjävelen skulle åka lite högre opp varje gång. Så den där stackars antenn åkte upp o så ner o så upp och så ner o så fortsatte vi... Trägen vinner eller vad säger man. Halvägs fick jag rocka loss igen och fröken mådde som den sessa hon förtjänade:)
Funderar på om jag ska slå vad med mig själv om hur länge Camryn och jag ska hålla ihop, en månad, ett halvår, flera år??? Inte längre än mars skulle jag tippa men jag har haft fel förr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar