tisdag 13 december 2011

Vaddå kärlek? Rumsren naturdokumentär?

Ganska skoj faktiskt, en kul kväll helt enkelt. Var hos pappsen ikväll och vi pratade lite tv-program och så. Där pappas fru gärna ser på "bonde söker fru" vilket faktiskt i mina o pappsens ögon är ett litet märkligt program (visst jag skulle ljuga om jag sa att jag inte följt tidigare säsonger).
Vem fasen söker till ett program för att finna sin fru och vem vet bestämt att det är en bonde man vill ha. Har det där med kärlek försvunnit helt? Är det titel som räknas och är bonde en titel? Märkligt. Handlar det överhuvudtaget om kärlek? Vissa av bönderna är så tafatta att man blir mörkrädd medan andra är så till sig i traserna att de ska kela både till höger o vänster, måste liksom prova alla sökanden innan de vet vilken som är rätt o sen ska man liksom sälja sitt eget bröllop till tv??? Hur tänker man, är man snål, vill man ha uppmärksamhet eller handlar det om att man vill göka i tv? I dont get it.
Så nya titlar till nästa säsong
Bonde söker pipp
Ensam mamma söker sex
Vild o galen
Big brother (sändningstid 00:20)(jäpps de är på jakt där också)

för inte sjutton är de kärlek de söker eller är kärlek och "kel" samma sak??? Hmmm måste ta en funderare.

Måste bara tillägga att vi pratade lite annat, vettigt också, pappsen o jag:)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar