lördag 20 april 2013

Ja, varför inte vakna mitt i natten...

Efter gårdagens snoozeäventyr, då jag lyckades snooza så länge att till och med mobilen slutade erbjuda snooze som ett alternatvi, så hade jag beslutat mig för att lördagen, då, då ska jag sova länge. Jättelänge. Och vad händer???
Jo, klockan fyra på natten vaknar fröken och kan liksom inte somna om. Är det pensionärsfasonerna som har börjat redan eller är det allt sketet grubbel som förstör lite just nu? Ja vad gör man. Somnar om och slutar grubbla. Ja,varför inte? Men hur lätt är det, när man väl har vaknat eller börjat fundera.

Efter en halvtimme valde jag att pausa. Jag menar, man kan ju inte ligga och sluta ögonen och tjyvkika ibland hur länge som helst, så jag provade tv-n men hur mycket bra tv är det mitt i natten? Skulle kunna läsa faktiskt men jag är lite så grusig i ögonen, så helst inte.

Någonstans har jag hört att har man inte somnat inom tjugo minuter så ska man gå upp och göra något annat en stund och det finns ju tonvis med saker att göra...Klockan fyra på morgonen...

Njae, det fick bli vandringen, den där, gå upp, toalettbesöket, spegla sig, rygga tillbaka, spegla lite till, imponeras över hurpass jävligt håret blir efter ett par timmars sömn, konstaterande av att jag borde tagit bort sminket, tvätta bort sminket, fortsätta vandringen ut i köket, ett glas vatten, en huvudvärkstablett, ett glas till för att sedan fortsätta vandringen in till vardagsrummet, soffan och tvn. Inget som passade fröken vilket innebar att sängen och datorn fick bli det bästa alternativet. (med andra ord hade jag ju kunnat ligga kvar redan från början...)
Skriva svammeljunk, jajemen, de funkar. Eventuella läsare blir nog rätt trött av att läsa absolut ingenting och mängden ord gör mig rätt trött också så snart, snart sluts nog ögonen igen och då jäklars ska jag sova länge. Sovmorgon idag minsann :) Svammel, när det är som bäst...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar