onsdag 17 april 2013

Ja, jag har då aldrig hävdat att jag är som alla andra...

Jag har en sån liten förkärlek för att bada. Ja, inte i havet eller sjön, eller det gillar jag väl också men vad jag syftar till är bada badkar. Herregud en sån lyx att få krypa ner och känna sig omsluten av varmt mjukt vatten. Skum går fetbort, blir liksom för mycket ljud av dessa små små skumbollar som sakta smäller, en efter en. Smäller kanske var att ta i men det är ett grymt störande ljud när man bara vill vara och leva tyngdlöst o ljudlöst en stund.


Hur som så låg jag och badade för en stund sen och mådde sådär gott ända in i själen. Gick upp för att sätta på tevatten för en myskväll med mig själv i soffan. Nåt bra måste det ju vara på tv.

Jag funderar ju en del, kanske lite för mycket ibland då det inte alltid är de smartaste saker som avhandlas där oppe… känner att jag måste förklara eller försvara mig lite ;)

Just idag började jag fundera på det där med fejjan eller instagram o allt vad det heter. Vi är ju rätt bra numer på att lägga ut än det ena och än det andra. Jag är själv grym på att lägga ut oväsentligheter eller bilder som jag egentligen ställer mig undrade till varför jag lägger ut. Är det lajksen jag vill åt, eller kommentarerna eller vill jag bara visa eller berätta??? Handen på hjärtat så är det nog en kombo. Klart jag vill ha någon typ av respons eller uppmärksamhet.
Ja, jag kan ju bara tala för mig själv .men jag är en grymt nyfiken själ så jag är bara glad för alla inlägg o bilder så jag liksom håller mig a jour :)

Det var då när jag stod där med handuken som jag började fundera över om jag skulle lägga ut en bild. Hade nån av mina söner (ja, om de varit små fortfarande) badat och var sådär gosmysig och nakenfis efter badet hade jag definitivt kunnat lägga upp en sån gullig bild när de låg i soffan och skrivit nåt i stil med ”gosig nybadad nakenfis myser i soffan med mamma”. Säkerligen hade jag fått grymt många likes och rara kommentarer men den stora frågan är, när slutar det vara gulligt, hur gulligt skulle det vara om jag la ut en bild på MIG ”nybadad nakenfis i soffan”??? Det kanske skulle vara stötande, har svårt att tro att det skulle vara gulligt...Egentligen borde jag lägga ut en bild bara för att se responsen men samtidigt så vill jag inte utsätta någon annan för eländet. Skrattade lite för mig själv när jag såg det framför mig och började fundera över mina vänners reaktioner…

Mmm, sådär ja... De e sånt jag sitter o funderar över en helt vanlig onsdagkväll.
Tror jag behöver Tokig Torsdag imorgon, behöver komma ut lite :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar