lördag 27 augusti 2011

Tuggummi i ögat???

Var på tjejmiddag ikväll. Vi är ett gäng tjejer som försöker träffas ett par gånger per år och har väl hängt lite från och till sen högstadietiden. Mysigt är det iallefall när vi ses.

Just denna gång vart det lite tokigt då jag var tvungen att ta med mig barnen. Ja, nu är väl inte pojkarna något större problem då de är stora nog att sköta sig själva och rätt välartade (när de är hemifrån vill säga...).Nu vart det sådär extra bra också eftersom värdinnan hade sina barn hemma så barnen såg vi egentligen knappt röken av, eller visst, de satt i vardagsrummet och spelade Wii eller var ute och lekte i trädgården så visst såg vi dem.
Hela middagen gick egentligen rätt smärtfritt, vi hade trevligt, åt, skrattade och hade det bara sådär kalas. Men säg den kväll som fungerar helt friktionsfritt...
Vid efterrätten kommer min stora pojk in från vardagsrummet och kniper som attan med ögonen och ser rätt knasig ut.
Min spontana reaktion vart;
- Vad håller du på med?

fortfarande rätt hopknipna ögon och en jäklans massa vitt guck på hela fingrarna
- aj aj aj aj jag har fått tuggummi i ögat...

Ja, om nån kan förklara hur en väldigt intelligent människa lyckas få in tuggummi i ögat så var så god för där stod den lilla raringen med tuggummitrådar mellan fingrarna och luktade mint. Tror jag de, att det sved och gjorde ont i ögat, hela fransarna var ihopguckade på ena ögat...

Jag stor där som ett frågetecken, hur fasen gör man? Kan ju inte säga att jag är sådär grymt erfaren av just tuggummi som fastnat i ögonfransarna. Varje gång stortroll öppnade ögat så var det härliga trådar som gick från övre till undre fransraden. Jag började med att försöka få loss gucket från fingrarna. Tuggummi är som klister, det går liksom inte att få bort hur mycket tvål o vatten du än använder. Det var bara till att gnugga och gnugga och gnugga lite till, till slut var det borta. Ögat, nu var det ögats tur, där stod jag och försökte dra loss tuggummi, tråd för tråd... Vi fick bort det mesta, trodde jag ja, tills vi kom hem och pojken var full av svart ludd från tröjan som sitter fast över halva händerna och ögat...

Dagens visdomsord från tant Anna:
Tuggummi ska vara i munnen, inge blåsa bubblor eller pill på gummit med händerna, har man väl stoppat in de, då ska de allt vara kvar där inne tills det är färdigtuggat. Och tugga, de gör vi med stängd mun.
Capish?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar