söndag 5 september 2010

Lyckan finns där, om man väljer den

En separation är väl egentligen alltid svår, vare sig man är överens eller inte. Finns barn med i bilden så kan det nog ibland kännas ännu svårare men ändå så är man väl skyldig både sig själv och sina barn lycka och för att kunna göra någon annan lycklig så måste man väl vara fylld av lycka själv, vara tillfreds med sig själv. Eller?
Nu är det väl ett tag sedan jag separerade och jag mår kanon, visst kan man känna saknad av kärnfamiljen ibland för att nästa sekund känna att det här är bra, det är såhär jag vill leva. För visst har jag det bra, även om jag stundtals kan känna saknaden av tvåsamheten, någon som blir glad när jag kommer hem, någon som jag kan få dela en flaska vin med och prata med o lyssna på, någon att somna med eller bara sitta brevid i soffan. En man att gå brevid på stan och känna sig stolt över o känna att det här e min man liksom. En som är stolt över att jag är hans, en man jag kan respektera o respekterar mig, en som älskar mig för att jag är som jag är, inte trots att jag är som jag är...Jag tror inte jag behöver gå in djupare på den, jag tror ni förstår hur jag menar...även om det är grymt skönt att vara själv så tror jag människan är gjord för tvåsamhet. Tror jag men men, inte idag o inte i morron sen får vi se, som en klok kvinna brukade säga :-).

Häromdagen fann jag lite text jag skrev strax efter jag separerat, för även om vi, mitt ex och jag, var överens, så var det klart att det stundtals gjorde ont i kroppen ibland o livet inte kändes inte alltid på topp

"Lyckan finns där om du vill ha den men då är det upp till dig att göra ett medvetet val och välja den, lyckan.
Du går din egen valda väg och du ansvarar själv för hupass lycklig du vill o kan vara.
Se till att grabba tag i lyckan igen, du är värd att älskas. Du är bra, en fin vän och en fin livskamrat. Det kommer att bli bra igen, det kommer ordna sig för dig även om det ibland kanske känns som långt borta. Det kommer komma mindre bra dagar men stanna då opp och se på allt fint du har kring dig
- fantastiska barn
- en fantastisk familj
- fina vänner
- de flesta kring dig är friska
- du har ett fint hem
- du har ett arbete
- du har en bil så du obehindrat kan ta dig dit du vill
- du kan skriva o tala för dig
- du har ett vinnande sätt
- du är fin
- du har ett fint inre"

Jag kan bara tala för mig själv men jag är lyckligt lottad, jag är glad, jag ser solen och jag...äsch, jag är ensam men jag mår som en sessa. Jag älskar att le för oftast ler människorna tillbaka o jag ser glittret i deras ögon och jag älskar ögonglitter :-) Shit pommes vad jag mår bra, idag är en grymt bra dag! Kram på sig hela världen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar