söndag 12 september 2010

Min bror o jag...

Det finns ett ställe där jag alltid känner mig trygg, där jag alltid känner mig välkommen. Ett ställe där jag kan vara mig själv o känna att här tycker alla om mig för att jag är jag, likväl som jag tycker om dem. Jag blir glad när jag kommer dit och jag vet att de uppskattar mitt sällskap.
Jag äter middagar o frukostar där, sätter på kaffe om jag vill, går ut o plockar äpplen eller rabarber o bakar en paj, går och plockar o gör fint i köket eller bara sätter mig framför datorn en stund eller om jag är trött bara går o lägger mig i mitt rum precis när jag själv vill. Japp, den är lite bortskämd men jag har ett eget rum där.
Jag hoppas att jag utstrålar iallafall hälften av deras gästvänlighet mot mina gäster. Det är en strävan att när man kommer till mig ska känna sig välkommen, kunna sätta sig i min soffa eller i mitt kök och bara luta sig tillbaka o få koppla av. Känna att hos mig finns inga krav, hos mig får man vara ledsen, glad, tyst, eller pratsam, bara vara. Jag är bara glad att det var till mig man valde att komma, det tar jag som ett tecken på att man tycker om o känner sig välkommen hos mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar