onsdag 1 september 2010

Okej...svammel...

Så skulle man försöka sig på att bli månadens medarbetare...ja om man nu blir en sån för att man jobbar hemifrån (det borde kanske premieras mer om man lyckas göra klart det man förväntas göra o lite till mellan 8 o 17 men men nu hann jag liksom inte det). Istället skulle den lilla sockertoppen koppla upp sig hemifrån. Bästa mamman som man är lyckades jag få barnen att somna tidigt utan tjafs o bråk utan bara mys. Otroligt vilken kväll! Ringer det där samtalet som man förväntas göra o sen sen skulle jag bara starta datorn o koppla upp...Visst datorhelvetet startar o e duktigt men min sketna uppkoppling vill sig inte. Visst någonstans så är det ju jag som gör fel (även om jag inte gärna vill erkänna det) för min vanliga hemma burk funkar ju. Hur som helst så måste ju Anna-det-lilla-livet mecka lite o försöka komma på lösningar o hittade någon spännande sida med uppkopplingslösningar där det fanns tre alternativ...alla tre lite sådär halvsuspekta o dela datorn ville jag inte o trådlöst hade jag inte så extremt nervös tryckte jag på det tredje alternativet (som jag inte längre minns vad det stod) o precis som jag klickar med musen så blir allt liksom svart. Inte bara skärmen alltså, ja skärmen var det enda som lyste i min stackars lägenhet. Okej o eftersom jag inte är den "vassaste kniven i lådan"-tjejen så tror ju jag att klicket orsakade mörkret o sprang då omkring i lägenheten som en mupp med datorn i hand eftersom den var den enda ljuskälla som fanns att uppbringa. Varför jag sprang med datorn, ja självklart för att jag skulle leta tändstickor...daaaah. Fler än jag som inte har alla hästar hemma :-). Innan jag fann tändstickorna var iallafall ljuset tillbaka. Nu e re höst o då får man räkna med strömavbrott lite då och då. O allt har ju typ en mening så det var väl mitt medvetna jag som egentligen inte ville hitta någon lösning till att koppla upp datorn utan lösningen ligger nog på kö i mitt undermedvetna någonstans, för att ploppa upp när jag verkligen vill. Eller så var det bara så att farbrorn i himlen tyckte att; stumpelilumpan, jobba gör du på jobbet o nu stumpan, får du vila! Kan vara så också...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar