söndag 24 oktober 2010

Biffy Clyro

Var på min första rock-konsert ever i torsdags... En väninna ringde och frågade om jag ville följa med. Hon gillar rock och jag gillar som jag nämnt tidigare absolut inte hårdrock men wtf, jag kunde liksom inte motstå en helt spontan kul kväll med underbara goa väninnan. Så sagt o gjort, jag åkte hem från jobbet, tittade mig i spegeln och insåg att rockigare än såhär blir jag inte...Jeanskjol, stövlar o kofta med fina knappar... o handväska. Hmmm, men jag var nog rätt iallefall! Väl på debaser var båda två alldeles lyriska och förväntansfulla, precis som alla andra som stod där och väntade och beställde drinkar. Stämningen var på topp. Bara det att gå ut och göra något spontant kul en helt vanlig torsdag...

Hur som helst...konserten var grym. Jag kände inte igen många låtar alls, men det är något speciellt när man hör musik live, man känner stämningen i luften, musiken i bröstet, energin från bandet och äsch, jag vet inte vad jag ska säga. Biffy Clyro -  fantastiskt. Vissa låtar självklart bättre än andra men så är det ju alltid. Denna hade jag hört tidigare och fastnat för...lyssna och njut.

Anna the rocker - vad fasen är på g att hända... :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar