onsdag 13 oktober 2010

Jag e grym

Det funkar inte längre.
Tårarna bara trycker och trycker.
Jag vill inte.
Står emot.
Väntar bara på den lilla lilla kommentaren.
För den kommer.
Var så säker.
När allting bara brister.
Då önskar jag att jag är ensam.
Ingen ska behöva se.

Jag är stark.
Jag klarar så himla mycket.
Men just i detta nu så himla svag.
Mår illa.
Väntar bara på fel tillfälle att spy.
För det kommer.
Okontrollerbart.

Kroppen lyder inte.
Känn ingen oro.
Var inte ledsen.
Lägg det bakom dig.
Se inte bakåt
Blicka framåt.
Se allt fint o ljust omkring
Men kroppen lyder inte

Instängd sorg, ilska
Känslan av att bli sårad
bli nertryckt
att vara mindre värd
att vara luft
kväver

Det blir svårt att andas
Kroppen blir fylld av kryp
Tårar som blöter kinderna
Ett ständigt illamående

Instängd, hur kommer man ut?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar