måndag 4 oktober 2010

Tallinn

Åkej, nu har jag vart lite busy ett par dagar, eller vilat lite eller jag vet inte. Samlat tankarna kanske? Strunt samma, har ju egentligen ingen betydelse.

Sist jag skrev var jag på väg till Tallinn, på en konferens. Hotellet jag bodde på var kanon, typ (kommer till det sen...). 20 våningar upp fanns mitt fina rum med utsikt över tallinn och vattnet. Shit pommes vilken stad! Ja, hela staden var väl inte sådär grymt märkvärdig, det var just den där gamla stan som fångade mig och fick mig att känna att hit vill jag tillbaka, här vill jag strosa själv med nån jag bryr mig om.

Av en slump så styrdes stegen mot "gamla stan" och det var verkligen gamla stan, det var som att kliva in i Robin Hood eran. Fantastiskt! Borgar, murar, medeltidsspel, dofter, härliga små fik och små torgstånd där de sålde massor med spännande saker. Vi hann bara med ett café men redan i dörren möttes vi av välkomnande personal med medeltidskläder, herregud, det var som att kliva in i en helt ny värld. (hade min dator varit som andra datorer hade jag lagt in en bild här...men icke)

Jag hade en så himla felaktig bild av staden, trodde nog att det skulle vara lite skitigt och äckligt och maten trodde jag skulle vara riktigt hemsk. Men icke. Det var fint, mysigt och maten, den var så himla fantastisk. Nu kanske vi hittade rätt restauranger men är du på väg dit så ska du definitivt prova både MEKK och Ö.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar