söndag 10 oktober 2010

Muspus

Det krävs så lite för att hela hjärtat ska kännas varmt och man blir påmind av hur mycket kärlek som rymms i kroppen.

Jag var och hämtade killarna igår eftersom exet skulle på konsert. Kvällen började väl lite knasigt då båda killarna var trötta men väl hemma så kom de till sans och vart två glada härliga killar igen. Storkillen satt i vardagsrummet vid datorn och skrev i sin dagbok och berättade om sin NHL-kväll i globen igår och lillkillen satt och ritade i en pysselbok. Vardagsrummet var fyllt av tända ljus och så mina fantastiska söner till det. Det var idylliskt som en Carl Larsson målning.

Själv stod jag i köket och lagade middag, enkelt men gott. Fylld lövbiff med potatiskroketter, grönpepparsås o sallad. Jag dukade upp med min fina Sundbornservis och tände ljus och sedan ropade jag in killarna. Väl till bords, när vi ätit en stund så säger lillkillen:

- va mysigt vi har mamma.

Det är då all värme kommer till kroppen o jag känner en sån glädje och lycka över vad jag har.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar