torsdag 21 oktober 2010

flirt med farbrorn i himlen

Det är någe visst med fina höstdagar...jag har suttit i möte hela dan idag men det har varit helt okej, ganska kul till och med :) Kanske lite extra bra bara för att jag såg hur solen letade sig in och värmde o lyste upp hela rummet, härliga människor ikring mig och när jag kom ut en liten stund så var det bara sådär grymt höstigt. Det doftade härligt, solen sken, himlen var blå, det var svalt  och jag mådde som en sessa.
Känns som om farbrorn i himlen och jag är lite kompisar just nu. Gårdagkvällen bjöd på en mysig kväll med pappa. Vi möttes på Il primo, en restaurang i huddinge och åt god mat och pratade och pratade. Eller som vanligt kanske det var jag som pratade o pratade men det är liksom jag och jag tror  eller jag vet att är det någon som kan mig så torde det ju vara pappa. När vi ätit klart åkte vi hem hit och åt ost o kex o drack kaffe. Visst han hjälpte mig att foga i badrummet också o slängde mina sopor.
Han e go min pappa, han är alltid med mig, han kanske inte alltid håller med mig men han finns alltid där, även när jag felar. Så vad jag ville säga var egentligen att igår hade jag en kanon dag, idag ska jag träffa en tjejkompis och gå på konsert och i morgon ska jag ut på byn o busa o på lördag ska jag träffa en väninna!
Livet leker, eller så försöker jag fokusera på det som är extra bra bara :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar