tisdag 5 oktober 2010

Olikheter

Det är ju tur att alla människor är olika. Det vore ju lite tokigt om alla var lika perfekta som en annan ;-) Skämt åsido men det är ju ibland olikheter som gör en människa mer intressant, även om det ibland är enklare att tycka om någon som är väldigt lik en själv. Kanske e man lite egenkär iallefall...

Jag tycker om nästan alla, på någe vis. Alla har vi någon eller några fina egenskaper som lyser lite extra eller lyser igenom ibland.
Sen finns även en del människor som typ ska vara på andra o nästintill vara dumma med flit som om de söker någon eller något att få trycka till lite extra. Varför? Jag vet inte vad som triggar en sån människa om det är känslan att lyfta sig själv genom att sänka någon annan eller bara känslan av makt eller man kanske rent av mår bra genom att dumma sig med någon annan. Jag hoppas och tror att jag är långtifrån att vara en sån människa och om jag skulle vara så, så hoppas jag att mina vänner skulle säga ifrån.

I min värld är det en svag människa som beter sig så och jag vill inte vara den människan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar